Kreativní produkční společnost Kouzelná animace vznikla v roce 2011 s cílem poskytovat nadstandardní služby v oblasti výroby komerčních i nekomerčních projektů. Studio svými ideovými kořeny i umístěním navazuje na bohatou tradici zlínské animované tvorby.
Na otázky odpovídali kreativní producenti Libor Nemeškal a Petr Babinec.
Na čem právě pracujete?
Momentálně dokončujeme obrazovou postprodukci na kombinovaném celovečerním filmu Zloděj otázek v režii Janka Jirků. Snímek v produkci společnosti Evolution Films vzniká většinově u nás ve Zlíně, do kinodistribuce jej uvede Bontonfilm v létě tohoto roku.
Mimo to naši animátoři pracují na úvodní titulkové sekvenci k dětskému televiznímu seriálu režiséra Juraje Nvoty Kriminálka 5. C. Na obrazovkách ČT: D ho diváci budou moci sledovat od září.
V lednu jsme úspěšně zakončili naši účast na mezinárodním koprodukčním projektu Fany byla při tom. Ve spolupráci se společností MAUR film jsme přes rok připravovali klíčové fáze animace. Snímek uvedou evropská kina k příležitosti třicetiletého výročí pádu železné opony letos na podzim.
Z našich vlastních projektů stojí určitě za zmínku autorský animovaný film Martina a Adély Kukalových s názvem Až na konci světa. Jedná se o citlivou krátkometrážní grotesku o necitlivém lidském světě, která by měla být hotova na konci tohoto roku a chystáme se s ní primárně na festivalovou distribuci.
Z „neanimovaných“ projektů máme v pokročilé fázi výroby celovečerní hraný film D2: Vlakem až na konec světa. Train movie v hlavní roli s Petrou Hřebíčkovou a hudebním doprovodem kapely Zrní je momentálně ve zvukové postprodukci a hotový by měl být také nejpozději do konce letošního roku.
Vedle „klasických“ komerčních projektů momentálně vyrábíme i jeden zajímavý neziskový, a to spot pro akrobatickou skupinu Flying Bulls. Natáčel se na vojenské letecké základně v Čáslavi se zapojením čtyř akrobatických letadel, dvou gripenů, vrtulníku a bombardéru 🙂 Kromě nás se na něm podílí i pražská studia DARQ a Zvukárna.
Chybí vám lidé do týmu?
Přichází to s konkrétními projekty či situacemi, ale relativně obtížně sháníme vlastně všechny profese. Nejčastěji jsou to animátoři a kompozitoři, nedostatkovým „zbožím“ jsou ale i produkční či zvukaři. Oproti Praze máme komplikovanější situaci, jelikož pokud se nám nepodaří zachytit nadějné tvůrce již během studií, po absolutoriu ze Zlína odcházejí. Přestože se programově snažíme spolupracovat s tamními školami a Kouzelnou animaci kapacitně stále rozšiřovat, schopných a motivovaných lidí potkáváme obecně nedostatek.
Co vás brzdí v práci?
Většinou jsou tou největší brzdou naše vlastní možnosti!:) Zajímavých projektů i nápadů máme naštěstí zatím dostatek, často ale naráží na naše kapacitní, lidské či finanční limity.
Jak si vybíráte projekty?
Preferujeme samozřejmě takové, které jsou zajímavé, práce na nich nás baví, posouvá nás a je adekvátně finančně ohodnocená. Většinou se snažíme, aby projekt, do kterého jdeme, obsahoval alespoň dvě z výše uvedených kritérií. Ne vždy se to ale podaří:)
Jaký film vás v poslední době nadchnul? Na co byste vzali své dítě/své známé do kina?
V poslední době nás nadchla česká pohádka Čertí brko, hlavně kvůli simulaci klasických postupů a triků, které se vytvářely před příchodem digitálních technologií. Jde na nich vidět, že v pohádkách často perfektně fungují, někdy dokonce daleko lépe než moderní CGI. A ze světových je to určitě animovaný film Spider-Man: Into the Spider-Verse.
Kde by podle vás mohla/měla česká animace být za 5, 10, 50 let?
Samozřejmě u nás ve Zlíně! 🙂